sâmbătă, 22 ianuarie 2011

O scurta prezentare a activitatii mele in organizatia sindicala- pentru cei care nu stiu

Fac aceasta scurta prezentare pentru colegii de sindicat care sunt mai tineri si pentru cei care nu ma cunosc.
Sunt in organizatia sindicala din anul 1990, cand am infiintat un sindicat la Grup Scolar Agricol si unul la Grup Scolar Forestier, la ambele organizatii fiind presedite fondator. Fiind titular la Grup Scolar Forestier din mun. Bistrita am afiliat organizatia sindicala la Uniunea Judeteana a Sindicatelor Libere din Invatamant, inca de la constituirea sindicatului judetean.
Nu a fost usor, imediat dupa 1990, sa organizezi un sindicat la scoala, mai ales ca erau daoua opinii privitor la reprezentarea membrilor de sindicat. Asa au aparut doua sindicate la nivelul scolii, unul al profesorilor de cultura generala, personalului didactic auxiliar si personalului nedidactic, pe de oparte si unul al personalului tehnic, inginerii si maistrii.
Desigur ca la inceput nu stiam precis ce insemna sindicatul, dar mai ales cum sa-i reprezint cat mai bine pe membri de sindicat. Fiind doua sindicate nu a fost rau, pentruca m-am ambitionat sa cunosc cat mai multe despre activitatea sindicala, fapt pentrucare am participat la o serie de seminarii si cursuri pe aceasta tema.
Am reusit sa castig increderea tuturor colegilor din scoala, asa ca numai dupa trei ani am fost ales liderul de sindicat al intregului personal de la Grup Scolar Forestier.
Atat la nivelul scolii cat si la nivel judetean am avut o activitate prmanenta pentru dezvoltarea organizatiei si pastrarea unitatii ei. Am reusint sa castig incredera colegilor, atat din scoala, cat si din judet, aceasta materializandu-se prin functiile pe care le-am avut de-a lungul anilor(1990-2011 vicepresedinte, prem-vicepresedinte, secretar unional al U.J.S.L.I. B-N).
Doresc sa subliniez, pentru unii colegi carcotasi, ca pentru a fi in conducerea U.J.S.L.I. B-N trebuie sa sti mai intai statutul organizatiei, in care printre alte atributii si drepturi, mai sunt si idatoriri si obligatii. In acest sens, in conformitate cu Indatoririle din Cap. V, art.18 lit. a unde spune "sa cunoasca si sa respecte statutul U.J.S.L.I., legislatia sindicala, legislatia scolara, legislatia muncii", asadar pentru a fi cu informatia la zi am participat atat la seminarii cat si la cursuri privind legilatiile invocate. In urma dobandirii acestor informatii, am reusit sa fiu desemnat intr-o serie de comisii ce priveau interesele colegilor nostri de sindicat(comisia de cercetare I.S.J.- U.J.S.L.I. B-N, comisia de mobilitate, comisia de dialog social la nivelul prefecturii, comisia paritara I.S.J.-U.J.S.L.I B-N etc.).
Privitor la lit. b din statut, subliniez ca am participat la toate actiunile federatiei si confederatiei, din anul 1990 si pana in prezent, fiind un vehemant sustinator al intereselor membrilor de sindicat. In acest sens am avut o serie de aparitii pe diferite posturi de televiziune, la care am dat interviuri sau au prezentat parte din cuvintul meu la miting. Printre altele, doresc sa arat ca sunt membru al Federatiei Sindicatelor Libere din Invatamant si membru al Confederatiei Democratice din Romania si urmare a activitatii depuse si la acest nivel am participat la euromitinguri care s-au tinut la Bruxelles, Liubljana si Praga.
Nu doresc ca lecturarea acestei prezentari sa fie plicticoasa, de aceea voi puncta numai parte din activitatile mele pe linie de sindicat, la nivel scolar, judetean si national.
Am participat la negocierea Contractului Colectiv de Munca la nivel Judetean,la o serie de actiuni ale Comisiei de Cercetare, la toate actiunile care au avut pe plan local si judetean, am facut parte dintre organizatorii si responsabilii cu pichetarile si mitingurile ce au avut loc in fata Cosiliului Judetean si a Prefecturii, am incheiat protocoale cu I.S.J. B-N vizand drepturile colegilor nostri,greva, virarea cotizatiei pe statul de plata etc.
Alaturi de colegii mei din Biroul Operativ, m-am implicat foarte tare in mentinerea unitatii sindicale din judet. Au fost si sunt unii care doresc cu orice pret o functie si ca atare, nreusind sa o obtina in cadrul sindicatului nostru, se gandesc ca ar fi bine sa scindeze organizatia sindicala si sa-si faca ei alta organizatie, unde, chipurile, vor fi mai bine reprezentati. Pe langa faptul ca nu au participat la cursuri de formare sindicala,legislative organizatorice si neavand informatiile necesare pentru a fi un lider al unei organiztii sindicale, ei isi contriuesc ascensiunea pe denigrarea colegilor, sau nemultumirea personala a unuia sau altuia, dar nu pentru inactivitatea sindicala, ci pentru ca nu-i place pur si simplu persoana respectiva. Nu asa se face sindicalism, alegandu-se un lider de sindicat care este mai vocal decat altul, ci dupa activitatea lui ca reprezentant al membrilor de sindicat.
Pentru acum cam atat. Cei care doresc sa afle mai multe despre activitatea mea sindicala, pot veni cu solicitari.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu