joi, 25 martie 2010

Dezbatere- Legea Educatiei Nationale - Consiliul de Administratie al Unitatilor Scolare

24.03.2010
LEN dezbatere Consiliu de Administratie
Am citit si recitit legea. Va propun o prima dezbatere care din punctul meu este foarte importanta. Consiliu de Administratie.
Conform proiectului de lege
Art.82 (1) Unitatile de învatamânt preuniversitar sunt conduse de consiliile de administratie si
de directori, ajutati, dupa caz, de directori adjuncti. În exercitarea atributiilor ce le revin, consiliile de administratie si directorii conlucreaza cu consiliul profesoral si cu comitetul de parinti.
(2) Consiliul de Administratie (CA) este organul suprem de conducere a unitatii de învatamânt si este format din 1/3 membri cadre didactice alese de catre personalul didactic al scolii si 1/3 reprezentanti ai parintilor si 1/3 reprezentanti ai consiliului local, desemnati de catre acestia si care nu pot fi cadre didactice în unitatea scolara respectiva.
(3) Marimea Consiliului de Administratie variaza între 7–15 membri, în functie de marimea unitatii de învatamânt si se întâlneste lunar sau ori de câte ori este nevoie, la solicitarea directorului, a presedintelui consiliului de administratie sau a doua treimi dintre membri. Metodologia-cadru de organizare si functionare a consiliului de administratie este stabilita prin ordin de ministru.
(4) Consiliul de administratie are urmatoarele atributii principale:
a) aproba proiectul de buget si executia bugetara la nivelul unitatii de învatamânt;
b) aproba planul de dezvoltare institutionala elaborat de directorul unitatii de învatamânt;
c) aproba CDS la propunerea consiliului profesoral;
d) stabileste pozitia scolii în relatiile cu terti;
e) organizeaza concursul de ocupare a functiei de director si aproba directorul adjunct, la propunerea directorului;
f) aproba planul de încadrare cu personal didactic si schema de personal nedidactic;
g) aproba programe de dezvoltare profesionala a cadrelor didactice la propunerea consiliului profesoral;
h) realizeaza evaluarea performantelor profesionale ale cadrelor didactice, cadrelor didactice auxiliare si ale personalului administrativ;
i) sanctioneaza abaterile disciplinare etice sau profesionale ale cadrelor didactice;
j) aproba comisiile de concurs si valideaza rezultatul concursurilor.
(5) Consiliul de administratie va fi condus de catre un presedinte ales prin vot de jumatate plus unu dintre membrii sai, dintre reprezentanti ai parintilor si ai consiliului local. Directorul este membru de drept al consiliului de administratie, dar nu poate ocupa functia de presedinte. Atributiile presedintelui sunt stabilite de consiliul de administratie, în limitele legislatiei în vigoare, dupa o metodologie generala stabilita de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.

Art.227 (1) Consiliul de administratie stabileste componenta comisiei de concurs pentru ocuparea postului de director, respectiv director adjunct al unitatii de învatamânt preuniversitar. Din comisie fac parte, obligatoriu, un reprezentant al inspectoratului scolar precum si un reprezentant al consiliului local, respectiv judetean, în functie de unitatile aflate în subordine.
(2) Metodologia, organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea functiei de director se stabileste prin ordin al ministrului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.
(3) Consiliul de administratie, valideaza rezultatele concursului de ocupare a functiilor de director, respectiv director adjunct.
(4) Directorul încheie un contract de performanta cu consiliul local/consiliul judetean (pentru licee). Metodologia - cadru a contractului de performanta este stabilita prin ordin al ministrului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului. Daca în termen de 30 de zile consiliul local/consiliul judetean nu se pronunta asupra contractului de performanta, acesta se considera aprobat tacit.
(5) Directorul unitatii de învatamânt poate fi eliberat din functie:
a) prin decizia consiliului de administratie cu votul a 2/3 dintre membri;
b) prin decizia consiliului local, respectiv judetean în cazul liceelor, doar daca se constata neîndeplinirea contractului de performanta încheiat cu aceste consilii. În ambele situatii realizarea unui audit din partea Inspectoratului Scolar Judetean este obligatorie.
(6) In conditiile vacantarii functiei de director, pâna la organizarea unui nou concurs, conducerea interimara este preluata de catre presedintele consiliului de administratie care devine automat si ordonator de credite.

Care vor fi problemele care apar in actul de decizie?
Considerati ca este bun acest articol in aceasta forma?
Publicat de LIVIU MARIAN POP la 3/24/2010 Etichete: Agenda, cugetari proprii

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu