vineri, 26 martie 2010

Dezbaterea Legii Educatiei Nationale

25.03.2010
26 MARTIE 2010 ORA 10 PRIMA DEZBATERE A LEN CU SINDICATELE
Maine la ora 10.oo am fost invitati la prima intalnire cu reprezentantii MECTS pentru a discuta pe marginea acestei legi.
Asa ca va propun spre dezbatere si analiza problema structurii invatamantului.
Art. 22 (1) Sistemul de învatamânt preuniversitar cuprinde urmatoarele niveluri:
a) educatia timpurie (0 – 6 ani), formata din nivelul anteprescolar (0-3 ani) si învatamântul
prescolar, care cuprinde grupa mica, grupa mijlocie, grupa mare (3–6 ani);
b) învatamântul primar care cuprinde clasa pregatitoare si clasele I-IV;
c) învatamântul secundar care cuprinde:
- învatamântul secundar inferior sau gimnazial, care cuprinde clasele V–IX,
- învatamântul secundar superior sau liceal, care cuprinde clasele de liceu X–XII, pentru
filiera teoretica si pentru filiera vocationala, respectiv clasele de liceu X-XIII, pentru
filiera tehnologica;
d) învatamântul tertiar non-universitar, care cuprinde învatamântul postliceal.
(2) Învatamântul primar si cel secundar inferior constituie învatamântul obligatoriu. Clasele a
X-a si a XI-a din învatamântul liceal, filiera tehnologica, urmate de stagiul de pregatire
practica, care permite obtinerea certificatului de calificare de nivel EQF 3, reprezinta
învatamântul profesional.
(3) Învatamântul profesional si tehnic este format din: învatamânt profesional, liceu – filiera
tehnologica si învatamânt postliceal.
(4) Formele de organizare a învatamântului preuniversitar sunt: învatamânt de zi, seral, cu
frecventa redusa, la distanta si, pentru copiii cu cerinte educative speciale, nedeplasabili, la
domiciliu sau la spital.
(5) Învatamântul obligatoriu este învatamânt de zi. În mod exceptional, pentru persoanele care
au depasit cu mai mult de 3 ani vârsta clasei, învatamântul obligatoriu se poate organiza si în
alte forme de învatamânt, pe baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educatiei,
Cercetarii, Tineretului si Sportului.
(6) În sistemul de învatamânt preuniversitar pot functiona unitati pilot, experimentale si de
aplicatie.
Din acest punct de vedere cred ca un referendum in randul parintilor daca sunt de acord cu propunerea MECTS sau este mai bine actualul ar fi interesant.
IN ACELASI TIMP O SA VA TIN LA CURENT CU DESFASURAREA NEGOCIERILOR...EVIDENT DACA O SA FIE NEGOCIERI
Publicat de LIVIU MARIAN POP la 3/25/2010 Etichete: Agenda, cugetari proprii

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu